fredag 5 november 2010

Skapar/creating

Skissat upp en  bild
*****************
Sketched
Börjat jobba med skissen på pannå
*************
Working with the sketch

Målat lite och sprayat lite
*****************
Painted and sprayed a bit

Arbetet fortsätter....
Är inte färdig än vi får se hur den blir när den är klar
****************
Still creating. I am not finnished yet, we will se how it looks when it is finnished


Det är otroligt roligt att måla och skapa och se vad som växer fram och hur man kan förändra med pensel och färg. Just nu står tavlan på tork innan jag kan fortsätta måla. Jobbigt att vänta tycker jag. Tur att jag har min skissbok/ art journal som jag kan jobba i också.
******************************************************
It is so much fun to paint and creat and to see what is growing on the painting, to see how much you can change in the picture with paint and brushes. At this time the painting is drying before I can continue working with it.. I am don´t like the waiting part. I am happy that I have my sketch book / art journal to work in aswell.
/S

3 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Vad kul att se bilden växa fram. Jag har börjat fota lite mer när jag målar också. Kanske ska visa på bloggen...

Visst ÄR det kul att rita och måla! :-D Jag målar och ritar inte så mycket som jag skulle vilja, och tänker emellan åt att det kanske inte var så roligt som jag får för mig. Men sen när jag väl sätter mig så är det ju det bästa som finns! :-) (Jag har haft värsta blockeringen i flera år, så jag är så jäkla lycklig nu. :-))

Kram! & Trevlig helg!!

Anna sa...

Vilka förändringar du kan göra med bilden, hur fint som helst.
Dags och göra en stor fin tavla!
Kramis Anna

Kajsan sa...

MEEEN!! Vad FINT du målar!! :)
Och kul att få se de olika stadierna längs vägen!
Som att få se flickan växa upp liksom ;)
Trevlig helg till dig med vännen!
Må gott å STOR kram! ♥