tisdag 12 april 2011

Jag har sytt!!!


Jag tycker det är så fint med vimplar i olika färger och har länge funderat på att antingen göra egna eller köpa färdiga. I helgen gick jag igenom min låda med tyger... och ritade upp vimplar och började sy en egen vimpel. Jag är verkligen urdålig på att sy och har inte alls tålamod till det, men jag lyckades alldeles själv!När jag ska sy gardiner eller liknande ( var väldigt länge sedan) brukar det hoppa massor av grodor ur min mun....Men inte en enda har hoppat den här gången!!!
 Nu vill E ha vimplar i sitt rum också och jag funderar även på att göra ett flaggspel med bara vita vimplar att hänga i hallen... Jag blir lätt skadad och gör mycket av något ett tag ;) Så nu antar jag att det blir vimplar mellan tavelmålningen också...  ;) Tack för att du kikar in här.
/S

4 kommentarer:

Linnea sa...

Så fint!! Jag har precis fått en symaskin så här blir det nog också en hel del syprojekt den närmsta tiden :)

joggemia sa...

Och hur läckert blev det inte då?! Suck...önskar att jag och symaskinen kunde vara vänner. =)

Kram!

Mya sa...

å jag vill oxå ha vimplar! Får se om jag hinner med alla planer :)
kram

Susana Tavares sa...

Love it!!!