söndag 27 mars 2011

Lite större canvas

De flesta tavlor jag målat har varit 20x20 cm eller 30x30 Den här är 40x50... Det var lite läskigt i början att göra en så stor tavla..... Men nu är den klar och det var inte riktigt så farligt som jag trodde.

Till bakgrunden har jag använt både glimmer mist och mina Neo Color II kritor.För att smutsa ner lite har jag använd distress ink i hörnen .
Ansiktet är målat med Neo color II och lite vit akryl. Håret är även det målat med vit akryl. Klänningen är gjord av sidor ur en bok och sedan har jag haft clear gesso över för att sedan använda Neo Color II att färglägga med. Mönstret där hjärtat sitter är stämplat på hushållspapper och fastlimmat med decopagelim. Fågeln är en cutout från Creative scraps. Hjärtat är en Quickutz stans. Vingarna är har jag gjort av mönstrat papper.
Benen är målade med akryl...
Tack för titten ♥

/S

Inga kommentarer: