måndag 7 maj 2012

Magical


Den här tavlan har jag jobbat på i ett par dagar. 
Bakgrund är som oftast sidor ur en gammal bok. Perfekt att köpa i något antikvariat om man inte vill börja riva i sina egna. Jag gillar när det är ganska gamla böcker så sidorna är lite mer porösa... :) jag vill ut på jakt efter gamla notböcker ...och även fina serietidningar är bra.
(- Blev visst en lång utläggning här)
Sedan brukar jag måla över en del av texten , fast jag vill att ganska mycket text ska synas. Jag har mistat backrunden med glimmer mist och sedan rollat över med lite vit färg... Det är mycket experimenterande ... 
Annars har jag använt akrylfärg, Neocolor ll, oljepasteller, distress ink och indian ink....
 Just nu heter tavlan Magical...... den är i stl 65x54 cm
Tack för titten
/Sanna

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Du är galet duktig!
kram Annika